24.11.14

Forretningsmodeller og Frikadellesandwich på Roskilde Festivalen

Partnerskabet for vandeffektive mejerier besøgte 3. juli Roskilde Festivalen til en workshop om forretningsmodeller, bæredygtighed og vandeffektivitet. Anledningen opstod, da én af partnerskabets deltagere, Copenhagen Business School, samarbejder med Roskilde Festivalen om et forskningsprojekt vedrørende bæredygtige forretningsmuligheder (www.riotilroskilde.dk).

Formålet med workshoppen var at præsentere litteraturen om bæredygtige forretningsmodeller og diskutere, hvordan denne viden kan bringes i anvendelse i projektet. Udvikling og kommercialisering af bæredygtige forretningsmodeller er en del af partnerskabet for vandeffektive mejerier (Arbejdspakke 6). Partnerskabet fik også besøg af Rolf Axel Nordström, som præsenterede deltagerne for forretningsmodellen bag det lille, bæredygtige landbrug, Ängavallen (www.angavallen.se).  

Workshoppen blev også brugt til at diskutere indholdet af en kommende spørgeskemaundersøgelse om mejeriernes forretningsmodeller i almindelighed og indsats på vandområdet i særdeleshed. Workshoppens deltagere gav værdifulde input til designet af spørgeskemaundersøgelsen.

Workshoppen blev afsluttet med frikadellesandwich hos Claus Meyers’ madbod